Kysely lähti hieman yli 3000 henkilölle ja vastauksia tuli reilu 300 kappaletta. Tämä on ensimmäinen positiivinen signaali, sillä kuulemamme mukaan monesti vastausaktiivisuus tällaisissa massakyselyissä on vain 3-5 %:n luokkaa. Saamamme 10 % vastausmäärä kertoo, että asiakkaamme haluavat olla vaikuttamassa saamaansa palveluun.
Iloksemme myös asiakkaittemme tyytyväisyys toimintaamme on säilynyt korkealla. Saatujen vastausten perusteella toimintamme pohjaa laadukkaisiin tuotteisiin, mitä höystetään asiantuntemuksella ja palvelualttiudella.
Saadusta tuloksesta olemme suoraan sanoen ylpeitä. Tekninen tietotaito ei ole ostettavissa vaan sen syntyy taloon pitkäikäisten työsuhteiden ansiosta. Vastaavasti asiakkaiden antama tunnustus joustavuudesta, esimerkiksi kiiretoimituksissa, on tulosta pitkäaikaisesta palvelualttiudesta. Kuten tiedetään, tämä tunnustus on hankittava joka vuosi uudelleen. Sen saavuttaminen on työn ja takana, mutta menettäminen käy helposti, jos rimaa päästetään laskemaan.
Kehittämiskohteina on samanne palautteen mukaan www-sivujen edelleen selkeyttäminen, uusista tuotteista informoiminen ja tiiviimpi henkilökohtainen kanssa käyminen asiakkaidemme kanssa.
Kiitos kaikille vastanneille. Pidempi analyysi asiakastutkimuksesta on luettavissa markkinointijohtaja Jouni Liimatainen blogista Konwellin uudehkoilta Lauhdeketut Blogiputkistosta.