Ei, en ole uudenvuodenlupauksia tainnut juuri koskaan harrastaa. Sen sijaan työnantajalle tuli aikanaan luvattua työhaastattelussa yhtä sun toista – niin myötä- kuin vastoinkäymisissä - ja vuoden alkaessa on taas edessä tabula rasa – tyhjä taulu.

Tyhjä sikäli, että kaikki alkaneelle vuodelle aiotut suunnitelmat odottavat vielä lunastamistaan.
Vuosi 2016 oli markkinoinnillisesti erinomainen ja työntäyteinen.
Liki pari vuotta työn alla ollut nettisivu -uudistus saatiin syksyllä julkaisuvaiheeseen, mutta kuten ison remontin jälkeen, niin pientä ”listojen laittoa” sivustolla on vielä runsaasti. Tätä pikkuaskaretta on ”to do” - listalle kertynyt runsaasti alkuvuoden iloksi.

Osin lomittain tämän pikkuviilauksen kanssa kulkee uusitun sivuston markkinointi. Sillä paitsi, että sivustouudistuksen fokus oli helpottaa ja selkeyttää sivustolla navigointia, niin ensisijassa sen tarkoitus on tuoda energiakaasuihin laajentunut tuoteohjelmamme helposti löydettävään muotoon. Siksi entisen tuotevalikoimaan pohjautuvan jaottelut vuoksi, uusittu sivustomme jakautuu ensisijassa prosessissa käytetyn väliaineen mukaan. SILLÄ vaikka eri venttiilityypit toki soveltuvat eri väliaineille, niin eivät välttämättä sellaisinaan.Eri väliaineet vaativat erikoissovelluksia ja näitä taustamuuttujia olemme halunneet avata sivustojen tekstiosissa.

Mistä päästäänkin toimintamme toiseen ulottuvuuteen eli tietotaitoon.
Entisessä maailmassa,

kun oli leveät kravatit ja neliskulmaiset silmälasit,

oli tapana pitää tietoa mahdollisimman pitkälle itsellään ja ikään kuin armopaloina jaella informatiivimurusia alaisilleen. Enkä suinkaan tuomitse tätä ”patruunajohtamisen” aikakautta, sillä se oli oman aikansa lapsi.

Tänä päivänä informaatiota on kuitenkin saatavissa lähes rajattomasti

eivätkä edes Pohjois-Korean johtajat pysty enää estämään kansalaisiltaan tiedon saamista…

Yrityksemme vahvuutena ovat aina olleet pitkät työsuhteet ja sitä myöten taloon kertynyt tietopääoma. Ajattelemme, että tänä päivänä tieto on jakamista varten ja asiakassuhde on ensisijassa vuoropuhelua. On turhaa pelkoa, että kilpailijat käyvät informaatiotulvastamme poimimassa mansikat päältä tarjotakseen ne omina makupaloinaan omille asiakkailleen, sillä mikäli asiakas innostuu lisäkysymyksiin, niin ”valeasiantuntijan” rooli kääntyy häntä itseään vastaan. Todellinen asiantuntijuus on luottamuksen, ja luottamus pitkäaikaisen asiakassuhteen edellytys.

Tietotaidon jakaminen paitsi kotisivujen ja suorien asiakaskontaktien kautta on poikinut ja poikii paljon lisätyötä. Koulutuspalvelumme ovat kasvaneet ja kehittyneet. Sanotaan, että

paras kehu on asiakkaan omille kollegoilleen välittämä suositus

ja tämän mittapuun mukaan olemme onnistuneet erinomaisesti.
Vuoden 2016 aikana aloitimme asiakkaillemme veloituksettomat webinaarit osana palvelutarjontaamme ja nyt näyttää siltä, että tuo tiedonjakelukanava on löytämässä myös yleisönsä.

Markkinoinnillisesti suurin jatkohaaste tänä vuonna on tehdä vielä ytimekkäämpiä jälkitaltiointeja näistä esityksistä sekä kasvattaa voimakkaasti pienten videoklippien määrää, joilla esittelemme tuoteuutuuksiamme. YouTube-kanavallemme Konwell akatemia kannattanee ehkä kirjautua tilaajaksi, jotta nämä informaatiopläjäykset saa tuoreeltaan nähtäväksi.
Sosiaalisessa mediassa olemme löytäneet paikkamme. LinkedIn on se virallisempi tiedotuskanavamme, Facebookissa tapaat ehkä meidät pilke silmäkulmassa ja Twitterissä yritämme olla nopeita. Tervetuloa seuraajaksi ja ennen kaikkea vuorovaikuttajaksi mielenkiintosi mukaan. Näissä blogeissa myyjillä on taas lupa laittaa persoonansa peliin, eli eri kirjoittajien blogeja kannattaa lukea ”sillä silmällä”

Erinomaista alkanutta, työntäytteistä vuotta 2017!

  • asiakastyytyväisyys
  • höyry- ja lauhdekoulutus
  • koulutus
  • markkinointi