Usein Labra-koulutuksemme alussa vitsailemme, kuinka osallistujilla on edessään kolme päivää puuduttavaa asiaa. Ja kyllähän lähtökohtaisesti 24 tuntia tiukkaa asiaa kuulostaa pahalta. Siksi viime koulutuksesta annettu palaute on erityisen ilahduttava "Koulutuksen ilmapiiri on samaan aikaan rento ja ammattimainen. Ainoita koulutuksia, joissa pystyy kolme päivää keskittymään."

Labra kevät -24 pidettiin toukokuussa Helsingissä ja se oli tuttuun tapaan loppuunmyyty jo hyvissä ajoin. Kurssin jälkeiseen palautekyselyyn saimme tutusti runsaasti vastauksia ja niiden perusteella kouluarvosanaksi (4-10) huikean 9,4.

Kouluttujat ja koulutettavat luovat yhdessä ilmapiirin

Osallistujat kiittelivät erityisesti kouluttajia Ville Autiota, Jouni Liimataista ja Kaj Bergströmiä ammattimaisuudesta ja opetustavasta: ”Koulutuksessa ei kertaakaan tullut olo, että alkaisipa tämä jo loppua! Kouluttajien asenne hyvä!”

Teoriaa Labra koulutuksessa

Mutta jaetaan kunniaa myös koulutettaville. Kurssin alussa toteamme, että vaikka he tulevat hyvin erilaisista laitoksista – kuka korkeapainevoimalaitoksesta, kuka pienestä pesulasta, kuka keskisuuresta kemianlaitoksesta – niin heidän höyryprosessinsa on koko lailla sama. Ja haasteet prosessissa ovat hyvinkin yhtenevät. Kun tämä kirkastuu koulutettaville, niin yhteinen keskustelu viriää nopeasti elävästä elämästä kerrottaviin käytännön esimerkkeihin, ja tämä on kurssimme suola.

Käytännönläheiset ja selkeät osuudet

Koulutuksen käytännönläheisyyttä korostettiin monessa palautteessa.

”Hyvä läpileikkaus suunnittelusta käytännöntasolle. Esimerkit asiakkaiden ongelmista ja ratkaisuista olivat hyviä. Asiat jäivät niistä hyvin mieleen.”

”Koulutus oli kaikin puolin hyvin järjestetty.  Kouluttajat tuntuivat tietävän mistä puhuvat, ja koulutus oli hyvin jaksotettu.”

Käytännönläheisyys pohjaa ammattitaitoon. Kurssin kolmella vetäjällä on takanaan liki 90 miestyövuotta Konwellin palveluksessa, ja kokemusta raa´asta kenttätyöstä. Tuhansista ja tuhansista asiakascaseista, joita koulutuksissamme jaamme.

Teoriaa ja käytäntöä

Koulutus sisältää useita käytännönläheisiä ja selkeitä osioita. Osallistujat arvostivat erityisesti lauhteenpoistimien valintaa ja workshop-osuuksia: "Asiat käytiin selkeästi läpi ja niihin palattiin moneen kertaan muistin virkistykseksi." Lisäksi työpajaosuudet antoivat osallistujille mahdollisuuden soveltaa oppimaansa käytännössä: "Workshopissa oli hyvä fiilis, joutui viemään aiemmin kuultua teoriaa käytäntöön."

Labra-koulutuksen workshop osio

Olennainen osa Labra-kurssia on Gestran lauhteenpoistinten demoauto. Kun kurssin ensimmäisenä päivänä puhutaan kuinka lauhteenpoistimet toimivat teoriassa, niin demoautossa todistetaan teoria todeksi. Luodaan prosessin häiriötilanteita ja katsotaan kuinka eri lauhteenpoistintyypit niistä selviävät. Eräänlainen yhteenveto, kuten eräs palautteen antanut summasi: ”Autolla pystyi todentamaan itselleen, että oli oppinut kurssilla edes jotain."

Rakentavaa palautetta ja jatkuvaa parantamista

Labra-koulutuksia on pidetty pitkälle toistakymmentä vuotta ja nykymuodossaan ne pohjaavat palautteeseen, jota edellisiltä kursseilta on saatu. Tälläkin kertaa viilattavaa löytyi ja ne otetaan huomioon ja käyttöön tulevilla kursseilla.

Palautekyselyn tärkein kysymys on, aiotko suositella kurssia yrityksessäsi kollegallesi?

Tähän kaikki, paitsi yksi vastasi KYLLÄ. Ja se yksi kertoi, ettei hänellä ole kollegaa vastaavissa tehtävissä. Totisesti, kurssilaisemme tulevat hyvin erilaisista työympäristöistä.

Yksi osallistuja tiivisti kokemuksensa näin: "Hyvin järjestetty koulutus, mistä jäi paljon omalle työpisteelle ammennettavaa. Järjestelyt olivat ensiluokkaiset ja koko paketti oli kyllä käymisen arvoinen."

Tule mukaan seuraavaan LABRA-koulutukseen

Lauhtenpoiston demoauto mobiler

LABRA-koulutus tarjoaa kattavan, innostavan ja käytännönläheisen oppimiskokemuksen, joka auttaa osallistujia menestymään omalla alallaan. Olitpa sitten kokenut ammattilainen tai uusi tulokas, kurssimme on suunniteltu vastaamaan tarpeitasi ja ylittämään odotuksesi. Tervetuloa mukaan seuraavaan koulutukseemme!

Ilmoittaudu tänään ja tule mukaan oppimaan ja kehittymään LABRAn kanssa!

  • asiakaspalaute
  • asiakastyytyväisyys
  • höyry- ja lauhdekoulutus
  • koulutus
Bloggaajan muut kirjoitukset